איך להפוך חופשה משובשת לחופשה מושלמת.

הגדולה שלי בת רבע ל 11 ובעידוד הבעל יצאנו לחופשה קצרה של סופשבוע ארוך לקפריסין ועם לדייק אז היעד היה איה נאפה.
ומכיוון שפעם אחרונה שיצאתי מגבולות הארץ היה לפני ואחרי החתונה אי שם בעשור הקודם התקשרתי לחברה טובה וביקשתי עזרה בבחירת היעד בתקציב מוגבל ועם שפע של תחושת חו"ל.
היא חיברה אותי לסוכנת נסיעות שעובדת איתה וכחודשיים מראש נסגר היעד בהמלצת הסוכנת צארטר כולל מלון. השיח היה במייל טעות מספר 1 – הסקת מסקנות נמהרות, לתומי אני חשבתי שהדיל חצי פנסיון איכשהו בבליל ההודעות עד שהיעד המקורי נבחר נעלמה מעיני כנראה אחת השיחות הכתובות.
טעות מספר 2 הוואוצר של המלון שלא דאגתי שישלח אלי.
הגיע היום המיוחל
בהתרגשות מרובה נפרדתי מהתאומים בסיפור שאני נוסעת עם הגדולה לטיול של גדולים.
וזהו נחתנו בבן גוריון.
הטיסה המקורית היתה אמורה להיות בתשע וחצי היא נדחתה ל 11 וחצי ואח"כ גם לשתיים ובסוף רק בארבע המראנו.

איה נאפה בן גוריון
8 שעות בילינו בדיוטי פרי, אין חנות או מוכרת ריחנית שאני לא מכירה

נחתנו בלרנקה ומשם אוטובוס לאייה נאפה מלון אדמס. הגענו לקבלה ואז התברר שהדיל שנסגר בארץ הוא bb בלבד רעבות ועייפות פתחנו את דלת החדר במלון ואז גם קיבלתי חושך בעיניים ולא מירידת סוכר.  חדר קטן, נוף למטבח

איה נאפה נוף
הנוף מהחדר

ובמקום מקלחת מפנקת מקלחון שבהמשך התברר שהוא לא מצליח להחזיק את המים והחדר זכה לשטיפות מרובות בהמשך היום. אני הרגשתי שעוד רגע ואני מתפרצת בבכי. עייפה רעבה מותשת ובעיקר מאוכזבת.
אבל יש איתי את הגדולה שלי שזקוקה לי ולביחד שלנו שהיה ככ חסר לנו מאז שהתאומים נולדו.

איה נאפה במטוס
אז לקחתי נשימה ונתתי לה חיבוק גדול והבטחתי לה ולעצמי שזו הולכת להיות חופשת החלומות שלנו.
בינתיים הבן זוג מבקש תמונות של הנוף מהחדר הרי ידוע שאייה נאפה זו רצועת חוף מרהיבה. ומלון 5 כוכבים הרי אף פעם לא מאכזב. אז גיליתי שהכל בעייני המתבונן ואם מצמידים את הפנים לקיר והופכים את הגב ב90 מעלות שמאלה אפשר בהחלט לצלם את הים מהמרפסת כאילו זה הנוף מהחדר

איה נאפה נוף במאמץ
החלטנו הגדולה ואני בינתיים לא לספר לבן הזוג את כל השיבושים וכשיגיע הזמן נצחק על הכל ביחד.
ואז פתאום צלצול טלפון.  אחד מסוכני החברה שחי באי מודיע לנו שמכיוון שרק אנחנו נרשמנו לטיול למחר הטיול מבוטל
אני מרגישה איך שוב הדם נעלם לי מהפנים והדופק עולה.
אבל אני מחליטה שהכל לטובה ואנחנו נעשה טיול עצמאי בתחבורה ציבורית נכיר את העיר ואנשיה באופן עצמאי
יורדות לחוף להרגע מכל היום
הים שקט כחול וגדול.

איה נאפה ים
קופצות לסופר במלון קונות לנו מצרכים ומכינות ארוחת ערב למלכים

איה נאפה ארוחת מלאכים
בבוקר יוצאות לכיוון האוטובוס שיקח אותנו לגמבו קניון ענק כמו איקאה במחירים נמוכים מאוד.אנחנו מחכות דקות ארוכות מרחוק רואות 2 זוגות שנפגשנו איתם בשדה התעופה. הם גם מתכננים לנסוע לכיוון שלנו ואנחנו מחליטים לחלוק במונית. בדרך אני מספרת להם על כל השיבושים והם מציעים לנו להכנס במקומם לארוחת הערב מכיון שהם יאכלו בבית חב"ד בערב שישי, מתרגשת מהמחווה מודה להם ויורדות בגמבו.
הגענו לגמבו.
מזגן.
בחוץ קרוב ל40 מעלות.
הגמבו זהו מקום ענק כמו איקאה מחולק למחלקות דומה למקס סטוק אבל הרבה יותר זול עם מבחר עצום של הכל מהכל.
אנחנו מסתובבות שם כמעט 3 שעות מעמיסות על העגלה הכל מהכל.
באיזשהו שלב אני מבינה שנסחפנו אני אוספת עוד עגלה ואנחנו מתחילות להוציא דברים ולחשב כמה יצא כשהגעתי ל150 יורו עצרתי.
הגענו לקופה ומשם החוצה 40 מעלות בצל
מחפשות מונית אוטובוס אנשים מוכרים
אבל אין כלום
מחכות בתחנה כמעט שעה ומפטפטות עם תושבת האי שמספרת שיש להם עבודה רק בחודשי הקיץ ובחורף הממשלה משלמת להם כדי שישארו באי.
האוטובוס שלנו מגיע ואנחנו עולות אליו עם כל שקיות הקניות

טלויזיה ערוץ 2 וגם 10
ומקיצות ליום חדש.

איה נאפה להתעורר
היום יום כמעט אחרון חשבנו שננוח.
בריכה ועוד בריכה וים הרבה ים
חוף ניסי ים שטוח המון אנשים יפים קוקוס ואננס מוסיקה מקפיצה.

איה נאפה חוף
אנחנו אוכלות המבורגר
ואחרי 4 שעות בתוך הים השטוח
בחזרה למלון.
מתקלחות
ויוצאות למרכז העיר
חשבתי שארוחת ערב נאכל במרכז העיר יצאנו לכיוון ובדרך אנחנו רואות תערוכת דינוזאורים סימנו לעצמנו להכנס בחזור
לא רחוק משם שלט לונה פארק 2 קמ
שתינו מסתכלות אחת על השניה.
שינוי מסלול עוצרות מונית ונוחתות בשנות ה80 בלונה פארק של איה נאפה בשנת 2016

איה נאפה מונית

השעה שש בערב הלונה פארק רק נפתח.  אנחנו לבד שם עם המתקנים וכמה מפעילים קפריסאים
יש אולי 10 מתקנים. כל מתקן עולה כמה קוין כל קוין שווה ל1 יורו.
אפשר לרכוש ב25ו יורו כרטיס פתוח לכל המתקנים וכמה שרוצים.
אנחנו מתלבטות

איה נאפה ונה פארק

האם לקנות כרטיסיה פתוחה לכל המתקנים או מספר קוינים ואפשרות לעלות ל3 4 מתקנים
אנחנו מסתובבות לראות מה יש ובסוף מחליטות לרכוש מספר מוגבל של קוינים ולעלות ל3 מתקנים גלגל ענק פתוח ומתנדנד, קרוסלה במהירות מופרזת ועוד קרוסלה שגם עולה ויורדת וגם מסתובבת במהירות מופרזת. וסרט 5 מימד.

היה מדהים מפחיד ומחזיר אותי ללונה פארק בתל אביב של שנות ה80

משם לקחנו מונית לכיוון המלון בדרך עצרנו בתערוכת הדינוזאורים.

איה נאפה דינו

סיבוב בסופר של המלון וארוחת ערב בחדר.
ראינו טלויזיה ונרדמנו
למחרת קמנו בחמש בבוקר להספיק לארוחת בוקר שנפתחה במיוחד עבורנו בשש בבוקר ומשם לשדה התעופה בדרך חזרה הביתה הפעם אין עיקובים ןהמטוס גם יותר גדול.
בבן גוריון מחכים לנו שחר אופק ואבא מיגל.
מוסר השכל
כשמחליטים לצאת לחופשה בדיל זול לוודא את פרטי הדיל לפרטי פרטים.
כשיש עיקובים לנשום עמוק יצאתם כבר מהשגרה ועוד רגע, שעה, שמונה שעות תגיעו ליעד.
תזכרו שלכל דבר יש כמה זויות הסתכלות.
מכל לימון אפשר להכין לימונדה והסוכר הכי טוב זה האופטימיות שלכם.
בסופו של דבר היתה חופשה מושלמת  שהשאירה טעם של עוד ובעיקר הטמיעה הבנה שטיולים יוצרים חוויות שנשארים איתנו לעד. חומר מתקלה והחוויה נשארת.
איה נאפה סיום

4 תגובות בנושא “איך להפוך חופשה משובשת לחופשה מושלמת.