אלרגיות למזון – אינטואיציה של אמא ודרכי טיפול של הרופא.

בקרוב מאוד מתחילה עונת התותים ובתקופה הזו המקרר והמקפיא  שלי מתמלא בתותים. שורות שורות הם עומדים קפואים אדומים ולוהטים. עבור מישהי ששנים לא אכלה תותים בגלל אלרגיה גם תותים קפואים נחשבים לוהטים.

כשהייתי בת 3 אכלתי בפעם הראשונה תות, תות אדום עסיסי זאת היתה הפעם הראשונה. הפעם השניה היתה עשרות שנים אחרי בטעות ועם חשש גדול. כי בפעם הראשונה שאכלתי תות התמלאתי בפריחה בבטן ובחזה זה היה בסביבות גיל 3, לאמא שלי לא לקח הרבה זמן להבין את הקשר בין הפריחות המסתורית לבין התותים העסיסיים שכל כך אהבתי. זה היה לפני 40 שנה אחרי פעמיים אולי שלוש פעמים שבכל פעם שהייתי אוכלת תות הייתי פורחת דרך הטיפול היתה פשוט הימנעות, מאז תותים לא נכנסו אלינו הביתה. כשגדלתי בערך סביב גיל 20 במקרה אכלתי קינוח עם תות, למרבה ההפתעה הפעם לא פרחתי ומאז בעונת התותים (וגם כשהיא מסתיימת ) אני חוגגת ומשלימה את 20 שנות החסך. אח שלי פרח מבשר עגל בגיל 6, בניסיון האכילה השני שגם הוא לווה בפריחה אמא שלי מאז לא מכניסה בשר עגל לבית (יש שיחשבו שזה לטובה ובלי קשר לאלרגיה ולפריחה ) אמא שלי הקשיבה לתחושות הבטן שלה היא ידעה מהר מאוד לחבר בין תופעות האלרגיה ( במקרה הזה פריחה בבטן ובחזה שנעלמת אחרי כמה ימים ) לבין המזון, דרכי הטיפול אז לפני עשרות רבות של שנים היה פשוט המנעות מסוג המזון שהפעיל את המערכת החיסונית וגרם לתופעות אלרגיות. כחלק מהקידמה ומהרפואה המתפתחת שלנו במקביל לאינטואיציה שלנו ההורים ( אמא תמיד יודעת ) ישנם דרכי טיפול באלרגיה ללא צורך להמנע לחלוטין. מפתיע ומשמח לדעת במקרה ואת מגלה שהאוצר הכי יקר שלך מתחיל לפרוח או מתלונן על כאבי בטן, שלשולים, פריחות ועוד תופעות בסמוך למאכלים מסוימים וגם אם יש לך רק חשד או כמו שאני קוראת לזה תחושת בטן תקשיבי לה לא סתם הבטן הזו הכילה 9 חודשים את האוצר הכי יקר שלך. למרבה השמחה כיום במקביל לאבחון ניתן ממש לטפל בגורם האלרגי במקום להמנע לחלוטין. ואפשר ורצוי לגשת לטיפול עם התינוק או הפעוט כאשר מבחינים שהקטנצ'יק מפתח תופעות של פריחה, כאבי בטן, שלשולים בסמוך למאכלים מסוימים. האבחון והטיפול ניתן לבצע בבית חולים הדסה במחלקת אלרגיה, כל הפרטים איך עושים את זה מופיעים כאן מרפאת אלרגיה למזון לילדים כל כך פשוט כל כך יעיל ובעיקר ימנע סבל מיותר לילדכם ולכם. אני מחכה לתותים שלי שיגיעו בקרוב מאוד לחנויות בתיאבון

%d7%aa%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%9d


להשאיר תגובה

