5 רעיונות מוצלחים לבילוי חג נהדר

חנוכה זה החג שלי, נולדתי בנר שלישי, יש בחג הזה הרבה חום, משפחתיות, קירבה, ניסים.

הנרות הצבעוניים שמדליקים כל ערב כשבחוץ גשם קר ובבית עם המשפחה חם.
אני אוהבת את השירים של החג, את מבחר ההצגות.
כשהייתי ילדה, לפני עשרות רבות של שנים חנוכה זה היה החג שהייתי זוכה לראות הצגות איכותיות של פעם.

להיות ילדה "מעופפת" עם עולם פנימי עשיר שלא מצליחה להתרכז בכיתה ולהבין מה המורה אומרת, כשהמחשבות מבריחות אותי ומעיפות אותי למעלה זה כמו להיות בתוך בלון מלא אויר ולהתעופף במרחבי עולמות קסומים בלונה פארק של מחשבות רעיונות מילים ומשפטים ואז בבת אחת להתנפץ כשהמורה פונה אלי ואני אין לי מושג בכלל על מה היא דיברה ומה התשובה הנכונה לענות לה.

%d7%a2%d7%a4%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9f

להיות ילדה "מעופפת" וללכת להצגה עם תפאורה ושחקנים ומוסיקה ומלא אנשים וקולות וצבעים, יש כזו הצפה בהתחלה, הרבה גירויים כל החושים ערים, חשופים, מתפוצצים מאינפורמציה. ואז להתיישב על הכיסא להמתין שההצגה תתחיל המתח גואה הגוף מתוח הראש מתפוצץ ממחשבות, מי ישב לפני האם יסתירו לי את ההצגה, מתי יהיה חושך אולי אפחד. ואז נפתח המסך השחקנים עולים הגוף נרגע התודעה פתוחה לקבל לשמוע להרגיש יש משהו מאוד מעצים בצפייה בהצגה כשאת ילדה "מעופפת" יש שקט כזה שעוטף למשך שעה ארוכה את הלונה פארק שיש בראש. אני כאן, לגמרי כאן, עם השחקנים ועם התפאורה והמוסיקה עם התוכן של ההצגה אני מתרגשת, מפחדת, מצפה, סופגת כל משפט כל סצנה וחיה את ההצגה כאילו אני שם איתם ואין במה שמפרידה בינינו. גם כיום שהילדה ה"מעופפת" עדיין בתוכי והיום אני אישה "מעופפת" אני נהנית ללכת עם הילדים להצגות ולהתרגש שוב כל פעם מחדש.

רק שהפעם זה יחד איתם, ביחד איתם להזכר בילדות שלי רק שהפעם זה מהמקום המכיל את עוצמת הגירויים מסביב. השנה שמחתי לגלות שנורית הירש מככבת על הבמות.
היא אחת היוצרות שאני נהנית להקריא משיריה, ילדי גדלו וגדלים על המילים שלה.
לא במקרה השנה היא זכתה לקבל פרס כלת ישראל.
אני יודעת שהרבה מאיתנו מחפשים משמעות ויש התרפקות על העבר.
השנה זו אולי שנה ראשונה שאני לא מתביישת לעשות וי על עוד פסטיבל אלה אף גאה ושמחה להוציא את מיטב כספי על ההצגה והפריטים הנלווים לה
יוצרי מותק של פסטיבל "יוצאים לדרך", הבינו ויצרו תוכן משמעותי לא רק לילדים הקטנים אלה גם להורים. כל ילד ומבוגר שבתוכו חי עדיין הילד יוכל להזדהות עם אחת או יותר מהדמויות

%d7%a4%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%91%d7%9c-%d7%9e%d7%a2%d7%95%d7%a4%d7%a4%d7%aa
מתוך מותק של פסטיבל יוצאים לדרך

תיאור הדמות הזו הכתה בי כמו בחץ וסגרה לי את החתיכה החסרה בפאזל-"לעופף זה לא דבר רע ילמדו בזכותה חבריה זה עוזר לנו להקשיב".

סיפור המסגרת מדבר על שייכות על בית והזהות האישית הארצישראלית ומשולבים בתוכו שיריה של נורית הירש שמעניקים ערך נוסף. מה שנותר לי זה להמתין ביחד עם הילדים הנרגשים עד שההצגה מתחילה, להכיל את ההתרגשות והצפת הגירויים ולהצליח לנשום בתוך כל זה ואף להנות.

אז איך עושים את זה עם דגש על להנות?

  1. הכנה בבית מראש – אם אפשר לחפש יחד איתם ברשת את תוכן ההצגה תמונות של השחקנים הכנה מוחשית לקראת מה הם הולכים לצפות.
  2. מה בנוגע לרכישת אביזרים נילווים? אוכל בתחילת ההצגה? קודם כל תחליטו עם עצמכם האם קונים אביזרים נילווים ובאיזה סכום ברגע שתסגרו את הנושא עם עצמכם יהיה יותר קל להעביר את הגבול לילדים אם החלטתם שלא קונים אביזרים תכינו את הילדים מראש אותו הדבר כלפי אוכל אפשר לאכול לפני או להביא מהבית חטיף (אני מעדיפה את החטיפים לאכול אם בכלל לפני ההצגה, אני מסבירה לילדי שבהצגה צופים בלי אוכל שהרעש של האכילה מפריע לשחקנים להתרכז ולשחק בהצגה ולהגיד את המילים- מניסיון זה עובד)
  3. תמיד מתלבטת האם להגיע קרוב לזמן ההצגה להלחץ בתור לאיסוף הכרטיסים או להגיע בנחת לפני תחילת ההצגה ולהתמודד עם הלחץ של הילדים וחוסר הסבלנות עד שההצגה מתחילה – אני מעדיפה להגיע לפני ולשחק איתם – זמן איכות לפריקת מתח שלי ושלהם.
  4. הילדים שלי אוהבים להביע ולדבר בזמן ההצגה – הכנה בבית מראש שבהצגה אנחנו משתדלים לשמור על השקט ואם ממש דחוף להם לשאול משהו אז ללחוש לי לתוך האוזן.
  5. הכי חשוב- פיפי לפני ההצגה!

אני מחכה בקוצר רוח עם כרטיסים מוכנים ושלופים וילדי הרכים לקבל קצת תרבות פסטיבלית של חנוכה עם תוכן בעל ערך משמעותי.
אין ספק שהרף השנה עלה.
מעניין מה יהיה בשנה הבאה?

להשאיר תגובה

