מתנות קטנות שמפיצות רק טוב

כשאני נכנסת למטבח ומתחילה לבשל או לאפות הריחות של התבלינים מעיפים אותי לרגעים מהעבר ומעוררים בתוכי זכרונות נשכחים.
הרגעים האלה ממלאים אותי בהתרגשות. השנה החלטתי לעשות ניסוי ולהעניק לאהובים שסביבי מתנות עטופות בריחות, ולהוציא את הזכרונות מהארונות.
זה ניסוי כי לחלק מהמתנות לא הצלחתי למצוא ממש שימוש ובעצם המתנה היא הזכרון בעצמו ששלפתי מהבוידם.
איך אני בוחרת את הריח המדויק לאדם ועוטפת אותו במתנה שתיהיה גם שימושית?
אני חושבת על האדם עוצמת עיניים ונזכרת בריח שמאפיין אותו. שמזכיר לי אותו.
זה יכול להיות גם בושם או קרם ידים וגוף ויכול גם להיות תבלין עטוף בתוך שקית מיוחדת או תיק שימושי עם פתק שמזכיר את הזיכרון שנשכח סגור בבוידם.  הניחוח שעולה מהמתנה מעורר גם את חוש הריח וגם את הרגש שמציף את הזיכרון.

וכאן מקבץ מתנות מיוחדות שמחכות לאנשים מיוחדים

אחד הזכרונות הראשונים איתך, נפגשנו בגינה עם הילדים שלנו הם היו אז בני כמה חודשים והריח שנדף ממך היה ריח לבנדר טהור.  זוכרת ששאלתי אותך מה זה והכרת לי את החברה הזו יארדלי לונדון והתמכרתי גם לריח וגם למותג שמבוסס על מוצרים טבעיים שלא נוסו על בעלי חיים. השנה אני מעניקה לך את הזיכרון הזה עטוף בתוך צלופן שמזכיר לי כל יום כמה חברות טובה יכולה להטעין אותי ולהקל במקצת מהמטלות האינסופיות של החיים.

 בושם

הריח הזה בשילוב הזיכרונות איתך מטעינים אותי באנרגיה של עוצמה וכוח.

יש לי שכנה שכשאני עוברת בחדר המדרגות הריח של הקינמון עוטף את כולי. מזכיר לי את החורף גם בקיץ החם והמהביל. אני הולכת להפתיע אותה במקלות קינמון מתוקות עטופות עם פתק מלא באהבה והערכה אליה.

קינמון

אחד הזכרונות המפתיעים זה ריח של פיצה. והוא עולה לי בכל פעם שאני נזכרת בך גיסי היקר, באחד הפעמים הראשונות שנפגשנו הגעת עם מגש פיצה חם, צפינו אז ביחד בסרט אצלכם בבית. אני חושבת שהיינו נטולי ילדים אולי אפילו עדיין לא נשואים. אני זוכרת עד היום את הטעם של הפיצה שאכלנו אותה בלי הפרעות של ילדים צוהלים ברקע ומאז הריח הזה עולה לי יחד עם זכרונות חמים איתך ואתה תקבל ממני מתכון של פיצה ארוז עם שובר מתנה לפיצה

פיצה

כשאני חושבת עלייך אמא יקרה ואהובה הריח שעולה לי זה ריח של אויר צלול. אהבת לקחת אותנו לטבע כשהיינו ילדים, גם בתוך העיר הסואנת. אחד הזכרונות הראשונים שלי איתך זה הריח של הגשם. חשבתי רבות איך אני עוטפת לך את הריח הזה ומעניקה לך אותו. הכנתי עבורך צנצנת שאני יודעת שתאהבי אותה שבתוכה הכנסתי אויר צלול, את הצנצנת אפשר לפתוח ולשאוף לתוכך את האויר הצלול שהענקת לי כשהייתי ילדה.  

צנצנת

לפעמים גם דימיון מעורר את הזיכרון ואת חוש הריח ומעלה חיוך רחב שפותח ומרחיב את הלב.

ולך אבא אהוב ויקר כשאני עוצמת עיניים ונזכרת בריח שלך אני נזכרת בריח של ממרח שוקולד שהיית מערבב לנו ביחד עם הגבינה הלבנה כשהיינו ילדים. אני עוטפת לך באהבה קקאו שמזכיר לי את הניחוחות שיצאו מתוך ידייך ונכנסו ישר ללב שלנו.

קקאו

ה"ניסוי" הזה עורר אצלי את מחוזות הרגש ורק פתח זכרונות רבים נוספים עטופים בריחות

יש לי עוד ככ הרבה זכרונות ואנשים אהובים והפתעות שמחכות להתגלות.

אני ממליצה בחום על הכנת ורכישת מתנות שניתנות עם משמעות עמוקה.

מי יודע ואולי זה יהווה השראה לחנות קונספט שתמכור "זכרונות עטופים בריחות"



להשאיר תגובה

